Atletiek

Duurloop 12 minuten

Duurloop 12 minuten
Level 1

Je hebt moeite om een bepaalde snelheid vast te houden en moet steeds wandelen

Level 2

Je hoeft maar een aantal keer te wandelen

Level 3

Je kan de hele tijd minimaal blijven rennen op een laag tempo

Level 4

Je kunt goed inschatten wat jouw looptempo is om het vol te houden. 

Level 5

Je kan perfect inschatten waarbij je het uiterste uit jezelf kan halen zonder terug te vallen.

Techniek
Level 1

Je verliest veel energie doordat je niet soepel loopt, je erg onrustig beweegt met je lichaam tijdens het lopen en het lukt je niet om in een lekker loopritme te komen

Level 2

Je loopt soms met een redelijke techniek waardoor je een ritme voelt. Je verspeelt nog veel energie tijdens het lopen

Level 3

Je komt meer dan de helft van de tijd in een lekker loopritme, waarbij je zo min mogelijk energie verliest door je looptechniek

Level 4

De meeste tijd loop je met een soepele techniek. Je moet hier wel de aandacht bij houden

Level 5

Je loopt continu met een soepele techniek en je hoeft hier niet meer over na te denken. Het gaat automatisch

Afstand
Level 1

Man
 < 2050 meter

Vrouw
< 1650 meter

Level 2

Man
2075 -  2275 meter

Vrouw
1675 - 1775 meter

Level 3

Man
2300 – 2425 meter

Vrouw
1800 – 1900 meter

Level 4

Man
2450 – 2550  meter

Vrouw
1925 – 2125 meter

Level 5

Man
> 2575 meter

Vrouw
> 2150 meter