Atletiek
1KM klas 1
Uithoudingsvermogen
Level 1

Je hebt een beperkt uithoudingsvermogen. Je hebt moeite om een bepaalde snelheid vast te houden en moet steeds wandelen.

Level 2

Je hebt een redelijke uithoudingsvermogen. Lopen aan de hand van een schema gaat wisselend. Je hoeft maar een aantal keer te wandelen

Level 3

Je hebt een voldoende uithoudingsvermogen. Je kan de hele tijd minimaal blijven rennen op een laag tempo

Level 4

Je hebt een goed uithoudingsvermogen. Je kunt de activiteit voor jou goed indelen, waarbij je aardig weet hoe hard je kan lopen om het vol te houden.

Level 5

Je hebt een zeer goede uithoudingsvermogen. Je kan de activiteit perfect indelen waarbij je het uiterste uit jezelf kan halen zonder terug te vallen.

Techniek
Level 1

Je verliest veel energie doordat je niet soepel loopt, je erg onrustig beweegt met je lichaam tijdens het lopen en het lukt je niet om in een lekker loopritme te komen

Level 2

Je loopt soms met een redelijke techniek waardoor je een ritme voelt. Je verspeelt nog veel energie tijdens het lopen

Level 3

Je komt meer dan de helft van de tijd in een lekker loopritme, waarbij je zo min mogelijk energie verliest door je looptechniek

Level 4

De meeste tijd loop je met een soepel techniek. Je moet hier wel de aandacht bij houden

Level 5

Je loopt continu met een soepele techniek en je hoeft hier niet meer over na te denken. Het gaat automatisch

Tijd van de 1KM
Level 1

Jongens: langer dan 10.00 minuten

Meiden: langer dan 10.15 minuten

Level 2

Jongens: langer dan 08.30 minuten

Meiden: langer dan 08.45 minuten

Level 3

Jongens: langer dan 07.00 minuten

Meiden: langer dan 07.15 minuten

Level 4

Jongens: langer dan 05.45 minuten

Meiden: langer dan 06.00 minuten

Level 5

Jongens: langer dan 04.30 minuten

Meiden: langer dan 04.45 minuten