Lichamelijke opvoeding (LO)

Hoogspringen - Straddle techniek 

  Level 1
Level 2
Level 3
Level 4
Level 5
Aanloopt fase

Je aanloop is elke keer anders en/of je loopt recht op de mat af

Je loopt met een kleine boog naar de mat maar versnelt niet in je aanloop

Je loopt met een kleine boog naar de mat en je versnelt in je aanloop

Je loopt met een kleine boog naar de mat en je versnelt in je aanloop.

De laatste passen zijn daarbij zeer actief waardoor je in de aanloop snelheid kan omzetten in hoogte.

Je zit op level 4. Je motiveert, stimuleert en geeft goede tips aan je medeleerlingen waardoor ze beter gaan aanlopen

Afzetfase

Je zet af met één voet maar soms nog met het verkeerde afzetbeen of soms zelfs met twee voeten

Je afzet is met één voet maar je moet er nog bewust over nadenken

Je afzet is met één voet en je hoeft daarbij niet meer na te denken

Je afzet is steeds met één voet waarbij je de snelheid kunt omzetten in hoogte

Je zit op level 4. Je motiveert, stimuleert en geeft goede tips aan je medeleerlingen waardoor de afzet steeds beter wordt

Zweeffase

Je gebruikt zo goed als geen knie en arm inzet

Je gebruikt een redelijke knie en arm inzet

Je maakt gebruik van een goede knie en arm inzet waardoor je hoger gaat springen

Je maakt heel krachtig gebruik van een goede knie en arm inzet waardoor je hoger gaat springen

Je zit op level 4. Je motiveert, stimuleert en geeft goede tips aan je medeleerlingen waardoor de zweeffase er beter uit komt te zien.

Hoogte

Je springt over je navelhoogte min 15 cm

Je springt over je navelhoogte

Je springt de hoogte van je navel plus 15 cm

Je springt over de hoogte van je navel plus 30 cm

Je zit op level 4. Je motiveert, stimuleert en geeft goede tips aan je medeleerlingen waardoor ze nog hoger gaan springen


Deze rubric is ontwikkeld op basis van de rubric Atletiek

Log in om deze rubric te printen
of binnen jouw account aan te passen.