Lichamelijke opvoeding (LO)

 

  Push Ups
Squats
Planken
Fitness 1

Steun op handen en voeten/tenen. Plaats je handen op schouderbreedte. Zorg dat je lichaam in een rechte lijn (ook je nek) en aangespannen is. Laat je lichaam zakken tot net boven de grond, en druk jezelf weer terug omhoog. Ook tijdens deze beweging je lichaam en nek recht houden en alle spieren aanspannen. Laat je hoofd dus niet zakken en kijk niet naar boven. Kijk naar je handen.


Aantal herhalingen: 5x
Uitdaging: probeer dit 10x te doen (of vaker).
Tip: Als een push-up te zwaar is, kan je de oefening op dezelfde manier uitvoeren terwijl je op je knieën steunt i.p.v. je tenen.

Ga rechtop staan en plaats je voeten op heupbreedte.  Laat je tenen licht naar buiten wijzen. Plaats je handen op je borst, in je zij, gestrekt vooruit of naast je hoofd. Zak door je benen tot je in een hoek van 90 graden staan. Let er op dat je recht naar beneden zakt, laat je knieën niet voorbij je tenen komen. Kom vanuit deze positie weer overeind en herhaal dit 12x.


Aantal herhalingen: 12x
Uitdaging: probeer dit 18x te doen (of vaker).
Tip: blijf goed vooruit kijken

Steun op je onderarmen en tenen. Zorg dat je lichaam in een rechte lijn is. Span je rug en buik hierbij goed aan. Zorg dat ook je nek recht blijf (kijk naar beneden).

Aantal seconden: 20
Uitdaging: probeer het 30 seconden of langer.


Log in om deze rubric te printen
of binnen jouw account aan te passen.