Lichamelijke opvoeding (LO)

Duurloop 6 minuten. 1/2 Coopertest. Normering 

  5
6
7
8
9
Uithoudingsvermogen

Je hebt een beperkt uithoudingsvermogen. Je hebt moeite om een bepaalde snelheid vast te houden en moet steeds wandelen.

Je hebt een redelijke uithoudingsvermogen. Lopen aan de hand van een schema gaat wisselend. Je hoeft maar een aantal keer te wandelen

Je hebt een voldoende uithoudingsvermogen. Je kan de hele tijd minimaal blijven rennen op een laag tempo

Je hebt een goed uithoudingsvermogen. Je kunt de activiteit voor jou goed indelen, waarbij je aardig weet hoe hard je kan lopen om het vol te houden

Je hebt een zeer goede uithoudingsvermogen. Je kan de activiteit perfect indelen waarbij je het uiterste uit jezelf kan halen zonder terug te vallen.

Fysieke gesteldheid

Je kunt niet deelnemen aan de 6 minutenloop vanwege een (chronische) blessure, asma of andere aandoening. Het lichaam is niet belastbaar. Er is risico op uitval of grotere schade bij deelname.

Je moet voorzichtig deelnemen aan de 6 minutenloop. Waarschijnlijk zul je het einde net wel of net niet halen ivm een blessure of andere aandoening. Je moet heel goed luisteren naar je lichaam en de grens goed aangeven bij pijn of andere signalen.

Je kunt goed meedoen aan de 6 minutenloop. Je hebt het schema voorafgaande aan deze test kunnen volgen en bent er nu klaar voor. Uitlopen is het belangrijkste. Je kijkt uit naar het resultaat.

De intervaltrainingen voorafgaande aan de 6 minutenloop waren voor jou eenvoudig te volbrengen. De uitdaging lag in het verhogen van jouw basissnelheid gedurende deze trainingen. Je loopt een betere score  dan de vorige keer. Aan het einde ben je wel uitgeput en heb je tijd nodig om te herstellen.

De intervaltrainingen voorafgaande aan de 6 minutenloop waren voor jou eenvoudig te volbrengen. De uitdaging lag in het verhogen van jouw basissnelheid gedurende deze trainingen. Je loopt een betere score  dan de vorige keer. Aan het einde ben je wel uitgeput en heb je tijd nodig om te herstellen. Je lichaam kan een zeer zware belasting aan en herstelt dus vlot van een 6 minutenloop. Je zou er nog wel 1 kunnen lopen.

Afstand

(Klas 1  Jongens < 900 meter.)                      

(Klas 1 Meisjes < 900 meter)
                                                 

(Klas 1  Jongens 900 – 1000 meter)                    

(Klas 1 Meisjes 900 – 1000 meter)                      
                         

(Klas 1  Jongens  1000 – 1150 meter)                    

(Klas 1 Meisjes 1000 – 1150 meter)            

                           

(Klas 1  Jongens 1150 – 1400 meter)                       

(Klas 1 Meisjes 1150 – 1400 meter)                    

                         

(Klas 1 Jongens > 1400 meter.)

(Klas 1 Meisjes > 1400 meter)  
                                                   

Progressie tijdens de les

Je hebt deel genomen aan de lessen, zonder een verbetering in resultaat te laten zien. 

Je hebt deel genomen aan de lessen en hebt een geringe verbetering in resultaat laten zien 

Je hebt op een actieve manier deelgenomen aan de lessen en hebt een acceptabele leervordering laten zien.

Je hebt op een actieve manier deelgenomen aan de lessen en hebt een grote leervordering laten zien. 

Je hebt op een actieve manier deelgenomen aan de lessen en hebt een grote leervordering laten zien en jezelf iedere les uitgedaagd. 


Deze rubric is ontwikkeld op basis van de rubric Terra Meppel VO - Atletiek Coopertest klas 3

Log in om deze rubric te printen
of binnen jouw account aan te passen.