Lichamelijke opvoeding (LO)

Duurloop 12 minuten 

  Level 1
Level 2
Level 3
Level 4
Level 5
Coach
Coopertest

Je hebt een beperkt uithoudingsvermogen. Je hebt moeite om een bepaalde snelheid vast te houden en moet steeds wandelen

Je hebt een redelijke uithoudingsvermogen. Lopen aan de hand van een schema gaat wisselend. Je hoeft maar een aantal keer te wandelen

Je hebt een voldoende uithoudingsvermogen. Je kan de hele tijd minimaal blijven rennen op een laag tempo

Je hebt een goed uithoudingsvermogen. Je kunt de activiteit voor jou goed indelen, waarbij je aardig weet hoe hard je kan lopen om het vol te houden

Je hebt een zeer goede uithoudingsvermogen. Je kan de activiteit perfect indelen waarbij je het uiterste uit jezelf kan halen zonder terug te vallen.

Je bent een expert in bewegen en helpt anderen om beter te worden

Techniek

Je verliest veel energie doordat je niet soepel loopt, je erg onrustig beweegt met je lichaam tijdens het lopen en je lukt het niet om in een lekker loopritme te komen

Je loopt soms met een redelijke techniek waardoor je een ritme voelt. Je verspeelt nog veel energie tijdens het lopen

Je komt meer dan de helft van de tijd in een lekker loopritme, waarbij je zo min mogelijk energie verliest door je looptechniek

De meeste tijd loop je met een soepel techniek. Je moet hier wel de aandacht bij houden

Je loopt continu met een soepele techniek en je hoeft hier niet meer over na te denken. Het gaat automatisch

Je bent een expert in bewegen en helpt anderen om beter te worden

Afstand

Man
 < 2100 meter

Vrouw
< 1500 meter

Man
2100 -  2300 meter

Vrouw
1500 - 1675 meter

Man
2300 – 2500 meter

Vrouw
1675 – 1850 meter

Man
2500 – 2700  meter

Vrouw
1850 – 2000 meter

Man
 > 2700 meter

Vrouw
> 2000 meter

Je bent een expert in bewegen en helpt anderen om beter te worden


Deze rubric is ontwikkeld op basis van de rubric Atletiek

Log in om deze rubric te printen
of binnen jouw account aan te passen.