Lichamelijke opvoeding (LO)

 

  Jongleren

Het belangrijkste bij het jongleren is het leren loslaten. Loslaten van het idee dat het moeilijk is en… loslaten van de bal! 

  • 0-meting: Film de eerste keer dat je gaat jongleren met het aantal ballen of voorwerpen wat je op dit moment kan. 
  • Eindmeting: Maak een video van het jongleren met zoveel mogelijk ballen of voorwerpen.
  Hooghouden

Je kunt hooghouden met je voet, knie, hoofd, schouder, hak en noem maar op. Allerlei variaties zijn daarop mogelijk. Natuurlijk begint het allemaal bij de basis, en dat is leren hooghouden met de voet. 

  • 0-meting: Kies één manier van hooghouden die voor jou uitdagend is en probeer zo vaak mogelijk hoog te houden.
  • Eindmeting: Probeer op de door jouw gekozen manier zo vaak mogelijk hoog te houden en leg deze vast op video.
  Push up
  • Houd je handen op schouderbreedte en je voeten tegen elkaar.
  • Adem in en buig de armen tot je borstkas bijna de grond raakt en houd je rug recht.
  • Druk op tot je armen weer helemaal gestrekt zijn.
  • Adem aan het einde van de beweging uit. 

Om een push-up iets minder zwaar te maken kan je deze ook uitvoeren op je knieën. LET OP! Denk te allen tijde aan een goede techniek!

  • 0-meting: Maak een video van het aantal Push ups dat je op dit moment achter elkaar kan voltooien.
  • Eindmeting: Maak een video van het aantal Push ups dat je achter elkaar kan voltooien.
  Sit ups

Laat je voeten rusten op de grond en breng je handen achter het hoofd. Adem in en richt het bovenlichaam op door de rug op te rollen. Plaats je handen achter je oren maar voorkom dat je aan je nek gaat trekken. LET OP! Denk te allen tijde aan een goede techniek!

  • 0-meting: Maak een video van het aantal Sit ups dat je op dit moment achter elkaar kan voltooien.
  • Eindmeting: Maak een video van het aantal Sit ups dat je achter elkaar kan voltooien. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden!
  Touwtje springen

Om de juiste touwlengte te meten ga je met beide voeten midden op het touw staan. De uiteinden moeten tot je oksels komen.

Draai het touw bij het springen vanuit je polsen rond en houd je handen ter hoogte van je middel op ongeveer 5 centimeter van je lichaam.

Probeer op de bal van je voet te landen waarbij je voeten zo kort mogelijk contact maken met de grond. Zet je knieën niet op slot.

  • 0-meting: Maak een video van het aantal keer touwtje springen dat je op dit moment achter elkaar kan voltooien.
  • Eindmeting: Maak een video van het aantal keer touwtje springen dat je achter elkaar kan voltooien, probeer het zo lang mogelijk vol te houden!
  Dans

Bedenk zelf een gave dans!

  • 0-meting: Maak een vlog waarin je uitlegt hoe je tot de dans bent gekomen.
  • Eindmeting: Maak een video van je dans zoals die is geworden
  Eigen challenge

Bijvoorbeeld hardlopen, fietsen, fitness.

  • 0-meting: Maak een vlog waarin je uitlegt hoe je tot de keuze van je challenge bent gekomen.
  • Eindmeting: Maak een video van je eigen challenge!

Log in om deze rubric te printen
of binnen jouw account aan te passen.